ECL középszintű német

Bizony, feltévedtem. Élek én, csak nem ezen a blogon.
Most viszont egy örömteli hírrel jövök: most szombaton túlestem az utóbbi hónapomat pokollá tevő német nyelvvizsgán. Mióta tudom a vizsgám időpontját, nem mertem még egy szórakoztató könyvet sem elkezdeni, mindenhová szótárral vagy szószedettel mentem, és éjjel németül álmodtam.

De most túl vagyok rajta! Tapasztalatok:
1. Az olvasott szöveg nem volt vészes, sőt, még csak unalmas sem. A próba gyanánt megfejetett, a Spiegelből kivágott hihetetlenül “érdekfeszítő” cikkek helyett itt két viszonylag izgi és teljesen érthető szöveg volt.

2. A szövegalkotás sem volt nehéz. Rémálmaimban panaszleveleket kellett írnom utazási irodáknak elrontott nyaralásokról meg fórumokra, hogy mennyire megváltoztatta a barátnőmet a lottónyereménye. Itt ellenben írhattam egy levelet a folyton számítógép előtt ülő német barátomnak, hogy mit gondolok a számítógépekről meg ki mennyit használja manapság (LANGWEILIG), meg egy szösszenetet arról, mit gondolok a tanárokról, ki volt a kedvencem, mik a tanárság előnyei/hátrányai.

3. Na, a hallott szövegnél kicsit megszorultam. Otthon Bobbal, a süketséget előidéző fejhallgatóval 90-100%okat produkáltam – itt szoríthatok, hogy jól tippeltem a válaszokat. Alig hallottam valamit, több kérdésre IQ-ból válaszoltam vagy költöttem egy választ egy elkapott szóra alapozva. Reméljük a legjobbakat.

4. Utána várhattam majdnem három órát a szóbelire, amitől talán a legjobban féltem. De hála Legjobb Barátnőmmel való szorgos gyakorlásnak (meg a nem elhanyagolható mennyiségű szófordulat és mondatrész betanulásának), jókedvűen és a siker biztos tudatával hagytam el a bölcsészkart. Velem született optimizmusomnak hála itt is beszélj magyarország nevezetességeirőlt meg a munkavállalás az EUn belült vizionáltam, erre kaptam egy médiát és családon belüli szerepeket. Huhh, nagykőlezutty.

Úgyhogy eredmények 28 nap múlva.

Vélemény, hozzászólás?

