Margaux Fragoso – Csak ha te is akarod

Ebben a hihetetlen melegben nem lehet mást csinálni, csak heverni és olvasni. Én ezt olvasom.

Először azt hittem, ez olyan “Lolita-napló” lesz. Nabokov az egyik kedvenc íróm, a Lolitát olvastam és láttam valamennyi filmverzióját, ráadásul mindig is érdekelt az idősebb férfi-fiatal lány kapcsolat.

Amikor nekikezdtem, nem tudtam, mit gondoljak. Már kiolvastam egy pár napja, és igazából most sem tudom. Először azt sem tudtam eldönteni, valóság-é az egész vagy csupán egy jól megírt fikció. Többször is megjegyeztem magamban: ilyen nincs. Ilyen egyszerűen nincs. De nem borzadtam el, nem botránkoztam meg, és komolyabban el sem gondolkodtatott. Az írónő semmit sem bíz a véletlenre (és a fantáziánkra), mindent letisztáz, azt is, ami nem is nagyon érdekelne. Így a kérdésekre már azelőtt választ kapunk, mielőtt egyáltalán felmerülnének.

Hiszek benne, hogy néhányan kiprovokálják, hogy bizonyos dolgok megtörténjenek velük. Úgyhogy a főhősnőt sem tartom áldozatnak, és egy csöppet sem tudom sajnálni.

A könyv mindenesetre jó volt, nem egy irodalmi mestermű, de jól meg van írva, rendkívül olvasmányos. Nem egy Lolita, de nem rossz, na.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

